Erasmus+ - Scoala 3

Maecenas vitae congue augue,
nec volutpat risus.
Go to content

Main menu:

Despre noi > Proiecte europene
Motivare , implicare, colaborare pentru o educație de calitate europeană
 
     În perioada 1 septembrie 2017 – 31 august 2019 în Școala Gimnazială Nr.3 Suceava se va derula Proiectul Erasmus Plus pentru  formarea personalului  Motivare , implicare, colaborare pentru o educație de calitate europeană cu numărul de referință 2017-1-RO01-KA101-036429.
 
    Proiectul este finanțat de Comisia Europeană, grantul obținut fiind în valoare de 35 570 de euro. Scopul proiectului nostru are în vedere realizarea unei educații de calitate comparabilă cu cea oferita de sisteme de educație eficiente, recunoscute la nivel internațional prin : modernizarea procesului educativ pornind de la modele europene consacrate, întarirea relației școala-părinți-comunitate pentru crearea unei conștiinte civice europene, realizarea pe termen lung a unor parteneriate Erasmus Plus și eTwinning pentru deschiderea pe care acestea o oferă atât profesorilor cât și elevilor spre sistemul european de valori.
 
    Prima etapă a proiectului presupune participarea la cursuri de formare organizate în 6 țări europene  a 17 cadre didactice.
 
    Proiectul va contribui la îndeplinirea obiectivelor strategiei europene 2020 ce vizează reducerea abandonului școlar pentru că va oferi profesorilor posibilitatea aplicării unei metodologii moderne, elevii vor fi motivați și vor avea la dispoziție instrumentele necesare succesului educațional devenind cetățeni responsabili și eficienți.
 
     Acest proiect european  continuă misiunea Școlii Gimnaziale Nr.3 Suceava care oferă de decenii FIECĂRUI ELEV O SANSĂ DE REUȘITĂ.
MOBILITĂȚI
FLORENȚA
     Primul flux a fost format din 3 cadre didactice, unul din ciclul gimnazial, profesor de matematică Marchitan Claudia Georgeta, și două din ciclul primar, profesor învățământ primar Croitor Janina și profesor învățământ primar Cocoș Oana Andrada.  Participanții au urmat cursul ,,A Satisfying School Experience: Strategies and Skills for Teachers ERASMUS+ CLA.1.SAT ce s-a desfășurat în Florența, Italia, în perioada 2-7 octombrie 2017. Acest curs practic a fost conceput pentru a ajuta participanții să înțeleagă, să identifice și să combată abandonul școlar timpuriu și relațiile negative între școală și familie. Cursul a fost creat pentru profesorii care doresc să încurajeze un mediu creativ și mai dinamic în clasă, pentru a încuraja și stimula interesul elevilor în procesul de învățare. De asemenea, toți dascălii implicați în proiect au oportunitatea de a deveni o parte a unei rețele europene de cadre didactice care promovează noi instrumente educaționale și vor putea să împărtășească experiența lor.
      Iată, pe scurt,  cum a fost pentru noi (o profă de mate și două învățătoare):
     În cadrul cursului au fost prezente cadre didactice din 6 țări: Croația, Estonia, Germania, Serbia, Ungaria și România. Am avut ocazia să învățăm "prin practică" cum să combatem abandonul școlar timpuriu și să îmbunătățim relațiile între școală și familie.Am participat activ la o serie de activități și experiențe care au avut ca scop promovarea stimei de sine a elevilor, creșterea gradului de implicare al elevilor și o mai mare coeziune între cadrele didactice, elevi și familiile acestora. Pe durata cursului ne-am cunoscut, am vorbit despre avantajele și dezavantajele meseriei, despre The transformational Teacher care: se adaptează, e creativ, e la curent cu noutățile, e expresiv, folosește diferite metode pentru ,,a-și prinde  elevii și se implică.
     Ești cadru didactic! Atunci: Nu uita să eviți ceea ce înseamnă ,, burnout”. Ai grijă de tine! Înțelege și încearcă să previi epuizarea! Apelează la un coleg sau vorbește cu cel mai bun prieten. Școala înseamnă comunitate, cooperare, ajutor și ar trebui să fie locul în care copiii să vină cu drag, să aștepte cu entuziasm o următoare zi de școală. Am vorbit despre motivație și despre dificultățile pe care le întâmpinăm, despre resursele pe care le deținem și despre suportul pe care îl avem la școală, atât din partea conducerii, a colegilor cât și a părinților. Am descoperit că și în celelalte țări profesorii sunt încărcați de hârtii, de reguli absurde sau de prea puține dotări, dar am aflat de asemenea că diferența o faci tu, dascălul.
BRUXELLES
       În perioada 12 – 16 noiembrie 2017, la Buxelles, s-au desfășurat cursurile Non-Formal Education at School. Methods and Tools to Empower Students, în cadrul proiectului Erasmus Plus - „Motivare, implicare, colaborare pentru o educaţie de calitate europeană”.
         Alături de alți 22 de profesori din 8 țări, doamnele profesoare Talpău Rodica și Nechita Daniela au avut oportunitatea de a-și îmbunătăți metodele de predare-învățare, de utilizare a tehnologiei în cadrul orelor de curs și, nu în ultimul rând, de a interacționa cu elevii.
         Prezentarea laboratorului „Future Classroom” a fost relevantă pentru înțelegerea importanței tehnologiei în ușurarea dobândirii diferitelor competențe: de orientare, de învățare a legilor fizicii, de construcție lego. Laboratorul promovează ideea activităților desfășurate pe centre de interes și rămâne pentru toți cei care îl vizitează un model și, de ce nu, un ideal de atins.
         Activitățile desfășurate, atât cele indoor, cât și cele outdoor, au urmărit implementarea celor 8 competențe-cheie pentru educație ale Uniunii Europene și au pledat pentru munca în echipă a elevilor. Accentul s-a pus pe relaționarea interpersonală, pe spiritul de inițiativă și antreprenoriat, pe sensibilizarea culturală și exprimarea artistică, toate având ca finalitate motivarea elevilor de a învăța și de a reuși.  
LISABONA
       Cea de-a treia mobilitate a proiectului a avut loc la Lisabona în perioada 2-6 aprilie 2018. Cursul de formare Learning, Creativity and the Future Classroom Lab constituie o experiență deosebită, din punct de vedere profesional și personal, pentru cele patru cadre didactice participante : Mihaela Catargiu, profesor de fizică, Daniela Renate Întorsură, profesor pentru învățământ gimnazial, Mihaela Sofia Mustea, profesor de limba română și Daniela Petrovici, profesor de informatică.
 
     Cursul a  avut în vedere  metode activ-participative, extrem de motivante pentru elevi, care utilizează în mare măsură aparatura modernă – calculatorul, camera video, smartboard-ul, webcam-ul și mult blamatul telefon mobil – și care s-au dovedit foarte eficiente în procesul de învățare.  Conceptul de Future Classroom Lab presupune lucrul bine organizat  în echipă, realizarea în spațiu deschis a unor activități diferite, respectarea cu strictețe a sarcinilor de lucru și a termenelor limită pentru realizarea acestora. Astfel copiii sunt responsabilizați, sunt încurajați să fie creativi și  sunt obișnuiți să lucreze într-un mediu asemănător celui din marile companii.
 
     Cei opt participanți la curs, proveniți din România și Polonia,  au avut ocazia să participe efectiv la activitățile propuse de formatori, să-și împărtășească experiențele profesionale, să cunoască particularitățile  celor trei sisteme de învățământ. S-au legat relații frumoase, din care se vor naște colaborări și parteneriate viitoare.
      Cele patru profesoare participante vor împărtăși colegilor experiența acumulată și, alături de ceilalți 13 participanți la activitățile de formare propuse în proiect, vor alcătui o echipă puternică ce va aduce schimbarea dorită în școala noastră.
© 2017 Scoala Gimnaziala Nr. 3 Suceava. All Rights Reserved.
Back to content | Back to main menu