Bune practici - Scoala Gimnaziala 3

Go to content

Main menu:

Activitati extrascolare
BUNE PRACTICI

         STIMULAREA COOPERĂRII ELEVILOR LA ȘCOALĂ
     Cel mai comun scop al comportamentelor care generează probleme printre elevii aflați la școală este același cu cel întâlnit acasă, scopul obținerii puterii.
     Rebeliunea deschisă este un tip de manifestare a scopului puterii însă, conform  rapoartelor făcute în diferite părți ale lumii, problema majoră în școli nu este rebelinea deschisă.Violența și dezordinea atrag atenția și într-adevăr generează probleme, dar în prezent, problema principală în școală este majoritatea tăcută.
    Elevii și profesorii sunt de acord în estimările lor că elevul este activ implicat în procesul de învățare mai puțin de jumătate din timpul petrecut în clasă.Această pierdere reprezintă cea mai mare irosire a resurse naturale.
    Pentru elevi, comportamentul apatic este o formă pasivă și subtilăde folosire a puterii, iar logica privată a unui elev apatic este de genul
,,Este clar că nu putem schimba nimic.Asta e sala ta de clasă.Este școala ta.Poți să le păstrezi.Vreau să scap de aici într-o bună zi, așa că am studiez suficient de mult ca să mă descurc(asta o fac pentru mine).În ceea ce te privește, fii convins că nu voi face mai mult decât este cazul ca să pot trece peste examene(asta este pentru tine).,,
   Acest tip de elevi rareori văd acțiunile îndreptate către ei ca având darul de a le stimula schimbarea.Bazele înfrângerii se află tocmai în acest tip de abordare a lucrului cu tinerii, pentru că adolescenții aleg în mod frecvent să refuze cooperarea cu profesorul atunci când ei simt că acesta se plasează  pe sine la conducere și are dreptul să ia toate deciziile.
   Ca și în educația parentală, nu ajută să ne luptăm, dar nici să cedăm.Dacă elevii simt că ai atât de puțin respect de sine încât îți este frică să spui NU sau să fii ferm, este puțin probabil că te vor respecta sau că vor accepta coordonarea din partea ta.
  Împărțirea responsabilităților poate întări cooperarea dintre elevi și profesori, un antrenament util pentru asumarea propriilor decizii.
  La fel este și cu crearea unei atmosfere încurajatoare în cadrul consiliului clasei, ce se poate desfășura în fiecare săptămână pentru asigurarea consensului în cadrul clasei, discutarea și a evenimentelor pozitive care contribuie la schimbările vizibile ale elevilor.
  Grupul de discuție profesori-elevi poate avea o influență pozitivă majoră asupra relațiilor dintre cele două părți.Se poate stabili ca regulă ,,fără învinuiri,, și se pot stabili trei obiective majore ale acestei întâlniri
Ajutați participanții să devină conștienți de percepția lor cu privire la funcționarea școlii la momentul întâlnirii.
Identificați ariile în care apar îngrijorări majore din partea grupului.
Lucrați împreună pentru a descoperi ce poate fi făcut pentru a rezolva problemele identificate la punctul precedent.
 Tehnicile descrise s-au dovedit a fi de ajutor în reducerea șanselor ca un elev să își atingă scopul urmărit de comportamentul său problematic și că totuși, uneori, ceva se schimbă când astfel de discuții au loc, iar acest ceva este atmosfera.
   Eleviii încep să simtă că sunt tratați cu respect, că punctul lor de vedere este valorizat și nu sunt așezați într-o poziție de inferioritate.
                                                                                        Cons. șc.Violeta Carmen Posmangiu
CONTACT
Strada Mărășești nr. 38, Suceava, cod 720172
Telefon: 0230 215136
Fax: 0230 521545
© 2020 - Toate drepturile rezervate
Școala Gimnazială Nr. 3 Suceava
Back to content | Back to main menu